Jenever - Reclame
Actueel.
Bouwkeramiek.
Als je kan bewijzen dat je jezelf goed kan verkopen dan kan dat allicht ook voor anderen. Dus werd er in eerste instantie aan zichzelf gedacht.
Door middel van het combineren van tegelpanelen, opschriften, tegels en ornamenten uit het normaal assortiment realiseerde men een mooi visitekaartje voor het bedrijf. Een mooi voorbeeld hiervan is de hieronder afgebeelde opstelling (Raamtheater  Antwerpen) waarop men verwijst naar de wereldtentoonstelling van Luik uit 1905
De farmaceutische industrie deed ook beroep op de fabriek om  een wel zeer speciaal reclame object te maken. De grote Pastilles Poncelet-potten prijkten in bijna alle Belgische apotheken.
Het is ook het enige product waarvan men gebruik maakte om ook wat reclame voor zichzelf Te maken. Het is dan ook zeer uitzonderlijk dat de Hasseltsebedrijfsnaam zeer duidelijk aan de voorzijde van een product werd aangebracht.
Zowel voor reclamevoorwerpen als voor recipiënten waren de stokerijen belangrijke klanten van de keramiekfabriek.
Vele reclameborden werden in een  uitgesproken Art-Nouveau  stijl uitgevoerd en in vrij grote getallen verspreid.
Ook de verschillende kruiken overstegen qua stijl en kwaliteit de gewone jeneverstoop.
Vooral de hiernaast afgebeelde ranke Oranje Bitterkruik  is een mooi voorbeeld van het verzorgd stylisme dat men aan een vrij
“gewoon” product gaf.
Mooie reclameschotel
voor de stokerij Leynen
Startpagina.
Wie zijn wij .
Geschiedenis.
Sierkeramiek.
Bouwkeramiek.
Actueel.
Publicaties.
Info & Links.